dňa 27-04-2013
Před přibližně deseti lety byl svět zničen. Miliony lidí zemřely, ať už přímo v důsledku katastrofy, nebo vyhladověním či zoufalstvím z pomalé smrti lidí kolem poté, co se zastavily dodávky energií. Muž a Chlapec jsou na cestě za nadějí, kterou očekávají na jihu, na pobřeží. Veškerý svůj skromný, leč nesmírně vzácný majetek si vezou v nákupním košíku, vybaveném zpětným zrcátkem, aby viděli, zda je někdo nesleduje. Jediným zdrojem radosti jsou pro ně občasné nálezy jídla či pití. Na své pouti se setkávají s množstvím zoufalých přeživších, ať už jde o loupeživé gangy, kanibaly či zloděje.
Země byla postižena neznámou pohromou. Ze všeho zbyly jen trosky, trosky lidstva, lidského pokroku, přírody i lidskosti. Už není kde a proč žít, ale pro některé není ani smrt řešením…
Post-apokalyptický film podle stejnojmené novely Cormaca McCartyho, ukazující Svět zničený katastrofou. Ukazující cestu otce a syna, kteří se snaží na tomto nehostinném místě, kde je smrt na každém kroku, přežít za každou cenu. Oba se utápí ve vzpomínkách na svou manželku, matku, a samota, beznaděj a strach z ,,špatných lidí“ – kanibalů, kteří pro své přežití ztratili i svou lidskou povahu – je nejednou dožene do slepé uličky, ze které se většina lidí rozhodla dostat sebevraždou. Ani jeden se k ní ale sám neodhodlá, do cesty k cíli, teplému jihu, se jim ale smrt stejně postaví, stejně jako se staví do cesty všem, které při cestě potkají.
Působivé, emočně napjaté drama si zakládá na jednoduchosti, a v tom je jeho největší krása. Neuvidíte žádné statisíce prchajících lidí, výbuchy sopek, padající města, nejde rozhodně o žádný Hollywoodský ,,akčňák“ o konci Světa. Však ani nejde o to, jak apokalypsu vnímá lidstvo, ale jak ji vnímají dva hlavní ,,hrdinové“. Atmosféra filmu je velmi dobrá, emoce se přenáší velmi efektivně i na samotného diváka, s čímž jdou ruku v ruce i přirozené herecké výkony hrstky skvělých herců. Především samozřejmě ústřední dvojky, Aragorn z Pána Prstenů Viggo Mortensen rozhodně nezklamal a s australským mladičkým Kodim Smit-McPheem tvoří téměř dokonalý “pár”.